Laadpaal Realcurrent voor elektrische auto dynamische laadsnelheid zonder slimme meter 22kW
Realcurrent laadpaal 22kW; Nederlands product met dynamische load balancing
Een van de meest veelzijdige en populaire laadstations voor aansluitingen zonder slimme meter is de luxe laadpaal van Realcurrent, die kan laden tot 22kW. De Realcurrent de laadpaal is ook voorzien van alle functies en features die je nodig hebt om makkelijk optimaal te kunnen laden. En veilig uiteraard ook, want al onze laadpalen zijn voorzien van een CE-keurmerk.
Waarom een 22kW en niet een 11kW laadpaal?
Een laadpaal koop je voor vele jaren. De laadsnelheden van elektrische autos stijgen nog in een rap tempo. 11kW is nu de norm, maar het is zeer aannemelijk dat het 22kW gaat worden. Met deze snelheid laden is interessant als Nederland in de toekomst flexibele energietarieven krijgt. Zo snel mogelijk laden op het moment dat de stroom goedkoop of zelfs betaald wordt, is dan super interessant. Door nu al een 22kW lader te kopen voorkom je een onnodige dubbele investering op een later moment. Heb je een auto met een 1-fase 32A aansluiting, dan heb je direct resultaat. Jouw zonnepanelen zorgen ervoor dat je sneller kan laden dan de standaard 1-fase 16A! Wij raden dan ook aan te investeren in een 22kW laadstation met load balancing. Hiermee draag je ook nog bij aan een zo groen mogelijk Nederland!
Voor welke autos is de Realcurrent laadpaal geschikt?
De Realcurrent laadpaal is geschikt voor alle autos met een Mennekes (type 2) aansluiting. De lader kan namelijk laden op verschillende standen allerlei standen tot aan 3x32 ampere, waardoor voldaan kan worden aan de behoefte van elke EV. Ook kunnen alle mogelijke type 2-laadkabels aangesloten worden, zodat je altijd van de laadpaal naar de EV kan komen. Kun je de auto naast de laadpaal parkeren om te kunnen laden? Dan raden we een laadkabel van 5 meter aan, omdat je dan geen overtollige kabel weg moet werken tijdens het laden.
Loadbalancing; wat is dat en hoe noodzakelijk is het?
Bij dynamische loadbalancing (DLB) communiceert de (slimme) laadpaal met je (slimme) meter om te zien hoeveel energie er aangeboden wordt en hoeveel er gevraagd wordt. De lader schakelt vervolgens het laden in werking, maar gebruikt hier uitsluitend beschikbare stroom voor, zonder het energienetwerk te overbelasten. Wordt er ineens meer stroom gebruikt, dan verlaagt de laadpaal de laadsnelheid. Komt er juist meer stroom beschikbaar, dan schroeft de Realcurrent de laadsnelheid op zodat je binnen korte tijd een volle accu hebt.
Dat is al interessant, maar nog interessanter wordt het wanneer je zonnepanelen meeneemt in de berekening. DLB zorgt ervoor dat de accu van de auto optimaal geladen kan worden met de opbrengst van de zonnepanelen, terwijl je gewoon gebruik kunt blijven maken van je elektrische apparaten thuis of op het werk. Daarmee zorgt DLB voor meer comfort den een volledig geladen accu, terwijl de opbrengst van de zonnepanelen ook nog eens optimaal benut kan worden.
Nederlandse kwaliteit en veelzijdige opties om te kunnen laden
Het Realcurrent laadstation is een volledig Nederlands product en wordt geleverd met een garantieperiode van twee jaar. De fraai ontworpen laadpaal is namelijk gemaakt van sterke materialen, wat betekent dat deze zeker een lange levensduur heeft (bij correcte montage en juist gebruik van de laadpaal). Een van de grootste voordelen aan de Realcurrent is dat je zelf kiest hoe er geladen wordt. Je kunt dit laadstation gebruiken als een Plug & Charge punt, maar je kunt de Realcurrent ook vergrendelen. De paal kan dan alleen gebruikt worden door mensen met een app, de kaart die meegeleverd wordt of een laadpas (RFID-kaartlezer).
Kan ik de Realcurrent laadpaal ook zakelijk gebruiken?
De Realcurrent is ook prima zakelijk te gebruiken, aangezien een backoffice geïnstalleerd kan worden waarmee de laadkosten verrekend kunnen worden. Daarnaast is de connector getest op 10.000 keer gebruik en heeft de laadpaal tal van beveiligingen, waardoor deze makkelijk en veilig dagelijks gebruikt kan worden, zelfs door je klanten of medewerkers.
Modellen waarvoor deze laadpaal geschikt is
Gezien de populariteit van de Realcurrent luxe laadpaal hebben we de modellen (EVs) waarvoor deze laadpaal geschikt is onder elkaar gezet voor je. Dit zijn alle elektrische autos met een type 2 (Mennekes) aansluiting:
Audi A3 Sportback E-tron |
Audi Q7 E-tron |
Audi Q7 E-tron |
BMW 225xe iPerformance |
BMW 330e eDrive |
BMW 530e iPerformance |
BMW 740e eDrive |
BMW X5 eDrive |
BMW i8 |
BMW i3 met 22kWh accu van 60Ah |
BMW i3 met accu met 33 kWh/94Ah |
BMW i3 met 7,4kW |
BMW i3 met 11kW |
BMW i3 120Ah |
BMW i3s 120Ah |
Byton M-Byte |
Byton M-Byte |
DS Crossback E-Tense |
Ford Mustang Mach -E SR |
Ford Mustang Mach -E ER RWD |
Jaguar I-Pace |
Honda e |
Honda e Advance |
Hyundai IONIQ Electric |
Hyundai IONIQ Electric 2 |
Hyundai Kona Electric <2019 |
Hyundai Kona Electric |
Kia Optima PHEV |
Kia Niro PHEV |
Kia Optima Sportswagon PHEV |
Kia e-Niro |
Kia e-Soul |
Range Rover P400e |
Lexus UX 300e Electric |
Lightyear One |
Mazda MX-30 |
Mercedes-Benz S550 Plug-in Hybrid |
Mercedes-Benz GLC350e Plug-in Hybrid |
Mercedes-Benz GLE 500e Plug-in |
Mercedes-Benz C350e Estate |
Mercedes-Benz C350e Limousine |
Mercedes-Benz EQC |
Mercedes-Benz eVito |
MG ZS EV |
Mini S E Countryman |
Mini Electric |
Nissan LEAF (nieuw model) Leaf+ |
Nissan e-NV200 Evalia |
Opel Ampera-e (nieuw model) |
Opel Corsa-e |
Peugeot e-208 GT |
Peugeot e-2008 GT |
Polestar 2 |
Porsche Cayenne S E-Hybrid |
Porsche Panamera S E-Hybrid |
Porsche Taycan 4S Plus, Turbo en Turbo S |
Porsche Taycan 4S |
Renault ZOE R90, ZOE R90 Entry, ZOE R110 , ZE50 |
Renault Master Z.E. |
SEAT Mii Electric |
Skoda Citigo |
Skoda CITIGOe iV |
Smart ForTwo Electric Drive |
Smart EQ forfour |
Sono Sion |
Tesla Model S |
Tesla Model X |
Tesla Model 3 |
Tesla Model Y Long Range, Long Range performance, de Long Range Dual Motor |
Toyota Prius Plug-in Hybrid |
Volkswagen Golf GTE |
Volkswagen ID.3 |
Volkswagen e-Golf |
De nieuwste Volkswagen e-Golf |
Volkswagen e-Up |
Volkswagen e-Crafter |
Volvo V60 |
Volvo V60 D5 Twin Engine en de V60 D6 Twin Engine |
Volvo XC60 T8 Twin Engine |
Volvo XC90 T8 Twin Engine |
Volvo S90 T8 Twin Engine |
Na het moment van schrijven kunnen modellen zijn toegevoegd. Ben je benieuwd welk type aansluiting jouw auto heeft? Stuur ons een berichtje op [email protected].